BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 5 Jun 2014

Rintihan seorang bakal muallaf



Ku berlari dari bayang-bayangku

Dari kegelapan dahulu

ingin menuju ke jalan bercahaya

tidak menghiraukan bahaya


adakah itu salah

apakah itu masalah

untuk seorang insan hina bertaubat

walaupun dosa kekafirannnya lebat

inginkan ke jalan yang sepatutnya

dan lepaskan diri dari racun dunya


aku mahu redha

tapi aku tetap manusia

tetap ada airmata

yang mengalir bila terluka


kenapa yang sepatutnya membantuku

yang akan menjadi saudari saudaraku

mencaci, mencemuh dan menhina

menggali aib dan menayangkan semua


kenapa, kenapa, kenapa?

begitu membenciku sehingga

ku berasa bersalah ingin bertaubat

salahkah apa yang ku buat?


pernah ku terfikir untuk berhenti

berpaling dan berlari

namun aku tak sanggup

untuk terus sia-siakan hidup

tanpaMu Ya Allah

keranaMu aku akan belajar lebih redha

jika tidak, aku pasrah...


Ditulis oleh saya sendiri, Felixia Yeap di petik dari FB

Felixia Yeap

0 ulasan: